Jumaat, 27 Julai 2012

Rekaan mewah, ada kelas tersendiri


SETIAP padanan digayakan peragawati manis ini bagaikan tiada cacat celanya. Helaian lembut pada tubuh tinggi lampai ini begitu menggoda setiap kali lensa kamera diacukan kepadanya. Beralun cantik terutama pada gaun kembang ala jubah yang memperlihatkan sisi anggun si pemakai. Bagi mereka yang ingin mencari kelainan, rekaan terkini Izz Zara Aidilfitri daripada pereka terkenal Ezuwan Ismail tentunya bakal menghiasi padanan anda pada lebaran mulia.

Jika tahun lalu pereka yang mendapat pendidikan daripada Akademi Antarabangsa Seni Rekaan Fesyen (IFTC) mengetengahkan rekaan jubah moden satin tulle dengan perincian manik dan jemeki pada bahagian dada, lengan dan leher, tidak mahu terlalu stereotaip dia cuba mencari kelainan dengan menampilkan baju kurung dan jubah moden sesuai untuk semua golongan usia.
sebelum selepas

Mengetengahkan enam rekaan baju kurung dan enam jubah moden, menurut Ezuwan pada tahun ini idea potongan segar dan ringkas pada masa sama menonjolkan keanggunan wanita menjadi nadi dalam penghasilan busana. Rata-rata wanita tidak mahu keterlaluan dalam penggayaan terutama padanan untuk hari raya.

“Selepas membuat sedikit kajian dan meneliti kegemaran wanita masa kini, maka lahirlah koleksi Izz Zara Aidilfitri mengambil inspirasi daripada kelahiran anak saudara kelima ketika saya sedang sibuk menyiapkan koleksi hari raya tahun ini,” ujar anak kelahiran Kelantan ini.

Kebijaksanaan pereka dapat dilihat menerusi potongan jahitan lisu pada bahagian depan baju serta panel pada bahagian lengan menjadikan rekaan menyerlah anggun pada fabrik renda dan sifon.

“Saya menggabungkan material sifon dan renda pada padanan bersesuaian kerana kedua-dua fabrik ini ternyata mampu memberikan impak menarik kepada si pemakai manakala jahitan panel menjadikan busana tidak bosan dipandang,” katanya.

Bagi jubah pula Ezuwan menerapkan potongan kaftan pada bahagian atas dengan bentuk lengan lebih kurus serta diberikan getah pada bahagian pinggang. Ini bagi menyesuaikan dengan pemakaian semua golongan wanita sama ada berbadan langsing atau sedikit berisi. Lebih penting setiap busana tampil selesa dan longgar menepati ciri wanita Muslimah.

“Bagi wanita bertudung mereka tidak perlu bimbang kerana setiap jubah mengetengahkan fabrik yang tidak jarang dan melekat pada tubuh. Lebih penting ia longgar dan labuh,” jelasnya.

Walaupun menggunakan fabrik polos ternyata menerusi perincian manik pada bahagian tertentu menjadikan setiap helaian tampil mewah dan berada dalam kelas tersendiri. Tidak keterlaluan dikatakan selain sesuai untuk padanan raya juga sesuai digayakan ke majlis rasmi dan kasual.

Bagi menjadikan setiap busana anggun dan menawan, Ezuwan sangat teliti dalam pemilihan warna. Rona segar serta lain daripada lain digarap indah pada helaian rekaannya. Hijau zamrud, merah jambu, kuning mustard, biru kelasi menjadikan setiap padanan anggun dipakai sesiapa saja, malah semua rona ini sesuai untuk wanita Melayu yang ingin tampil ringkas dan sopan pada hari mulia.

Selain menyediakan padanan sedia pakai, pelanggan boleh membuat tempahan dengan memilih fabrik serta rekaan yang diminati pada harga berlainan.

7 ulasan:

  1. Hello there, I just discovered your blog on Google, and I like it.
    is quite useful. I'll keep an eye out for brussels sprouts.
    If you keep doing this in the future, I will be grateful. A large number of people will profit.
    based on your writing Cheers!
    acronis true image crack
    screenhunter pro crack
    dll files fixer crack
    adobe photoshop cs6 crack

    BalasPadam
  2. . I believe your work will bring joy to many people in the future. May your creativity shine bright in the days to come.
    realplayer crack
    logmein hamachi crack
    beyond compare crack

    BalasPadam
  3. Wow, amazing weblog structure! How lengthy have
    you ever been blogging for? you made running a blog look easy.
    The entire glance of your web site is magnificent, let alone
    the content!
    bulk image downloader crack
    rhinoceros crack

    BalasPadam
  4. Beautifully written and done.
    I recently started creating blogs and noticed a lot of people are just repeating old content but adding
    very little in price. It's good to add a useful article of real value to your subscribers and me.
    wondershare pdf editor pro crack
    fl studio crack
    auslogics file recovery crack
    graphpad prism crack
    wolfram alpha crack
    zend studio crack

    BalasPadam
  5. Hi, I found your blog on Google and I really like it.
    It's easy to use. I will always see blooming Brussels.
    If I continue to do this in the future, I will be grateful.
    Many people will benefit.
    Copy your greeting post!
    daemon tools lite crack
    songbird crack
    removewat crack
    ashampoo winoptimizer crack

    BalasPadam

Catatan Popular